Aangekomen in jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kayleigh Staal - WaarBenJij.nu Aangekomen in jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Kayleigh Staal - WaarBenJij.nu

Aangekomen in jakarta

Door: Kayleigh

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

03 Februari 2014 | Indonesië, Batavia

Wat een hectisch begin van onze reis! Bij het inchecken bleek de luchtvaartmaatschappij het toch niet helemaal eens te zijn met ons visum. Het visum wat wij hadden zou geldig zijn voor de volledige stageperiode maar moest bij 60 dagen via de universiteit verlengd worden. Er werd echter opeens geëist dat wij konden aantonen dat wij voor dag 60 het land uit waren . Dat was toch wel even stressen! Het resultaat was dat we met zijn allen snel een goedkope vlucht na 6 weken van Indonesië weg zijn gaan zoeken. Snel de laptops er bij en uiteindelijk voor 15 euro een enkeltje Singapore geboekt wat hopelijk niet gebruikt gaat worden. Drie kwartier later konden we alsnog inchecken, waarbij het toch een beetje dubbel voelde dat ze dit nu niet wouden zien. Het afscheid was voor mij echter toch best wel een emotioneel moment, maar door de problemen met het inchecken was er niet veel tijd om hier bij stil te staan en moesten we verder! Hoerna verliep alles op rolletjes en zaten we binnen no time in het vliegtuig. Na een tussenstop van 4 uur in Abu Dabhi zijn we uiteindelijk geland in Jakarta waar de eerste stempel in mijn paspoort is bemachtigd. Met de taxi zijn we naar ons hotek gegaan waar we om half 1 's nachts zijn aangekomen. Na een drankje in de bar, een goede nacht slaap en een lekker ontbijtje ( met o.a. rijst en tofu!) zijn we er nu weer klaar voor om verder te vliegen naar Surabaya waar we als het goed is vanaf de luchthaven naar ons guesthouse gebracht zullen worden. Ik ben nu toch wel erg benieuwd!