Lang weekend Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kayleigh Staal - WaarBenJij.nu Lang weekend Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kayleigh Staal - WaarBenJij.nu

Lang weekend Bali

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

25 Februari 2014 | Indonesië, Kuta

En toen hadden we lekker wat tijd voor ons zelf! Een lang weekend Bali! En wat hebben we genoten zeg! De donderdagavond vertrokken we met het het vliegtuig voor 5 dagen Kuta. Stiekem had ik toch wel wat zenuwen voor de accommodatie want die was best wel lowbudget. Maar de huisjes zagen er hartstikke mooi uit! Wel een beetje vies en een douche waarbij het warm water het niet deed, maar dit was niet echt anders dan dat we in Surabaya gewend waren. De huisjes stonden in een tuin met met een gezamenlijk zwembad en de mensen aan de receptie waren erg vriendelijk. Voor het geld dat we betaalden was het erg goed!
De eerste dag zijn we lekker naar het strand geweest. Heerlijk om even te ontspannen, maar ondanks vakkundig smeren waren we al gauw zo rood als een tomaat! Het verschil met Surabaya was duidelijk te merken. Daar wordt het grootste deel van de uv-straling namelijk geblokkeerd door de grote hoeveelheid smog in de lucht. Toch was het heerlijk om even lekker ontspannen in bikini op het strand te liggen, en de lange broek de kast in te gooien. S'avonds lekker met zijn allen wat gegeten op jimbaran beach waar je kon eten op het strand en dan prachtig de zon in het water kan zien zakken. Vervolgens savonds lekker op stap! Want dat kan je wel in kuta! De ochtend daarna stond de wekker echter al weer vroeg want we moesten natuurlijk ook wel wat van Bali zien! Nienke, Angela en ik hadden een chauffeur gehuurd voor de hele dag en deze bracht ons overal heen waar wij heen wilden. Eerst zijn we naar een traditionele Indonesische dansvoorstelling geweest. Dit zijn vooral een soort toneelstukjes over goed en kwaad. Zelf vonden wij dit wat tegen vallen, maar het was wel leuk om eens gezien te hebben. Vervolgens zijn we naar Ubud geweest, een kunstenaarsdorpje met een markt waar je allerlei houtsnijwerken, sarongs en handwerk kan kopen. Zelf heb ik een patchwork tas gekocht. Ook zijn we naar monkeyforrest geweest. Dit was echt super gaaf! Overal zijn apen, maar opdringerig zijn ze wel. Zo had ik een vlecht in en daar werd opeens flink aan getrokken door een aapje! Heel mooi was het park waarin de aapjes zich bevonden, met ook een aantal tempeltjes. Als laatste gingen we naar de Sawu (rijstvelden) waar we een mooi uitzicht hadden over de rijstterrassen. Op de terugweg zijn we nog langs een koffietuin gegaan waar we verschillende koffietjes en theeën te proeven kregen. Ook hebben we hier de Luwak koffie kunnen proeven. Dit is de duurste koffie ter wereld ( in de westerse landen 160$ voor een pond!!) die alleen hier wordt gemaakt. Deze koffie wordt gemaakt uit de pitten die zich bevinden in de uitwerpselen van de civetkat nadat hij een koffievrucht heeft opgegeten. Van deze pitten/bonen wordt de koffie gemaakt. Een beetje een vies verhaal, maar het smaakte echt heel goed!

De dag hierna zijn we naar Ulawati geweest, een hoge klif met een kleine tempel,op het uiteinde van de klif. Hier kon je heel mooi de zon zien ondergaan. Helaas werd het zicht op het einde van de zonsondergang geblokkeerd door wolken, maar het was nog steeds een spectaculair uitzicht. Wel werd ik alweer te grazen genomen door een aap. Het speldje dat ik de dag daarvoor in Ubud gekocht had werd in een beweging uit mijn haar gegrist. Schijnbaar was ik niet de enige die het een leuk ding vond! De middag hadden we doorgebracht bij Padang Padang, een klein maar ontzettend mooi strandje in de buurt van Ulawati, verscholen tussen de rotsen, we hebben ons eerste echte bounty-strandje gezien!
De volgende dag waren we zo moe dat we net als de jongens, (die het wat relaxter aangedaan hebben) naar een beachclub gegaan zijn in Seminyak. Lysanne en ik zijn met zijn 2en met de scooter gegaan terwijl beurtelings de 1 navigeerde en de ander reed. Ik verbaasde me over hoe weinig moeite het eigenlijk kostte om ons aan te passen aan het links rijden en grotendeels gebrek aan verkeersregels. Eenmaal aangekomen bij potatoheadbeachclub was het echt geweldig. Het was superluxe! Je kon liggen op een soort grote vierkante loungebedden voor 4 personen en de hele dag draaiden ze ontspannende loungemuziek. Vanuit de infinnity pool had je direct uitzicht op de zee, waarin het verboden was te zwemmen, maar die wel prachtig was om te zien met de gigantische golven. Na ons drukke programma van voorgaande dagen was het heerlijk om even helemaal te kunnen ontspannen. Helemaal gelukkig werden we van de sandwich die we konden eten als lunch. Eindelijk weer eens een echte lekkere boterham! En s'avonds een kaasplankje. Smullen!! Onze laatste avond hebben we doorgebracht in een reggaebar. Super grappig, en een keer wat anders dan anders.
Op de dag dat we terug naar Surabaya gingen vliegen hebben we met de meiden nog een surfles genomen. Dit was echt super leuk om te doen en ondanks dat het voor ons alle 3 de eerste keer was ging het best wel heel goed! Ondanks dat ik ook wel flink wat gevallen ben lukte het al na een paar keer om te staan! Ik wil dit zeker nog wel eens gaan doen ( hoewel ik nu een week later nog steeds spierpijn in mijn schouders heb, wat een goede work out zeg!)

Met hele gave herinneringen, foto's en nog wat extra vermoeidheid door alle leuke dingen was het toen helaas alweer tijd om terug naar Surabaya te gaan.

Tags: Bali, ubud, kuta