Ouders op bezoek - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Kayleigh Staal - WaarBenJij.nu Ouders op bezoek - Reisverslag uit Legian, Indonesië van Kayleigh Staal - WaarBenJij.nu

Ouders op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

13 Maart 2014 | Indonesië, Legian

Afgelopen weekend kwamen mijn ouders op bezoek in surabaya. Het was echt fijn om ze na vijf weken weer eens te zien! Het weekend zijn we verbleven in het Majapahit hotel in Surabaya zelf. Los van dat het heel leuk was om me ouders weer te zien, was het ook super fijn om weer eens een lekker verwarmde douche te hebben en een goed ontbijt. Ze hadden gewoon kaas! Dat was smullen! En het hotel was een historisch gebouw. Het was er heel erg mooi! We hebben een dagje lekker ontspannen in het hotel en de andere dag zijn we naar een safaripark geweest. Met de auto reden we door het park heen waarbij sommige dieren direct bij onze auto konden komen en weer anderen afgeschermd waren. Daarnaast was er nog een looproute en kon je op de foto met een tijger of leeuwenwelpje, baby chimpansee of slang. Aangezien ik ons katje thuis best wel mis, heb ik lekker even met de welpjes gekroeld! Heel schattig was het om te zien hoe de 2 kleine chimpanseetjes ( met luiertjes om) elkaar de hele tijd aan het stoeien en plagen waren. Hierna zijn we nog doorgereden naar een waterval in de buurt. Hiervoor moesten we een flinke wandeling trap op en af maar de waterval was afgezien van een eigenlijk te groot aantal toeristen, erg mooi. Vanaf grote hoogte stortte een smalle strook water zichzelf naar beneden. Bij wie dichtbij stond zag je de tshirten gewoon wapperen door de klap waarmee het water neer kwam. De dag hierna zijn we doorgevlogen naar Legian, Bali waar we wederom een heel mooi hotel hadden met Een geweldig zwembad en tropische tuin. Ik zou hier blijven tot en met de donderdag en mijn ouders vertrekken dan later, na het weekend, terug naar huis. Een dag zijn we op excursie gegaan. Een behoorlijk volle dag! Op aanraden van de reisbegeleidster namen we een voller programma omdat zij dacht dat dit prima te combineren viel. Uiteindelijk bleken we alleen vooral veel tijd in de auto te zitten en was er overal maar beperkt de tijd om rond te kijken. Ik zou dit iemand anders dus niet aanraden! Wel was het alsnog een leuke dag. We zijn kort langs een zilverwerkplaats, schilder- en houtsnijwerkplaats geweest en vervolgens doorgegaan naar de Tirta Empul. Dit is een tempel gebouwd om de heilige geiser van Tampaksiring. Vanuit heel Bali komen mensen hier naar toe om te baden in het heilige water en te bidden. Men gelooft dat het water geluk brent en ziekte kan genezen. Het water wordt dan ook gebruikt bij een groot aantal traditionele gebruiken en ceremonies. Ik vond het best wel bijzonder om te mogen zien hoe de mensen hier aan het baden waren. Vanaf de tempel zagen we ook een deel van het paleis wat oud president Sukarno heeft laten bouwen op een bergtop naast de tempel. Hierna gingen we verder richting de Kintamani vulkaan. We zijn deze niet beklommen maar hebben geluncht bij een restaurantje waar je uitzicht had op de vulkaan. Gelukkig hebben we nog snel een glimp kunnen opvangen voordat de optrekkende mist ons het uitzicht benam.
Tijdens deze dagen heb ik ook mijn tweede barongdans gezien ( en 3de tijdens het avondeten bij het hotel) en moet ik eerlijk bekennen dat ik ze allemaal even saai vond. De pakken zijn erg mooi om te zien maar de voorstelling kan me niet echt boeien. Wel weet ik nu dat het dus niet lag aan de kwaliteit van de eerste voorstelling dat ik het niet echt leuk vond! De dag hierna heb ik het bewijs opgedaan dat verbranden in de schaduw wel degelijk kan! Na eventjes teleurgesteld te zijn dat de zon er niet meer door is gekomen op de laatste dag met mijn ouders, ontdekte ik toch een aantal redelijk rode plekken op mijn lijf! Dit ondanks smeren en schaduw. Conclusie: volgensmij verander je op bali in toast als je jezelf niet insmeert in de zon. Ook heb ik hier 2 nieuwe favorieten ontdekt voor op mijn cocktaillijstje. Namelijk: liquid tiramisu en bananarama. ( speciaal voor michelle: ze zijn allebei met Baileys, ik denk dat we die thuis maar eens moeten proberen maken :p) na s'avonds nog even lekker gegeten te hebben in Kuta stond 's nachts alweer vroeg de wekker om alweer afscheid te nemen van mijn ouders en door te vliegen naar Jogjakarta waar de rest van de groep al in het hotel lag te slapen voor ons weekendje JogJakarta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 23 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 8116

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 09 Juni 2014

Afstudeerstage Java

Landen bezocht: